Grocs, però diferents. A partir de 2013, Nova York comptarà amb nous taxis. Nissan ha guanyat el concurs convocat per la ciutat nord-americana, i la seua furgoneta NV200 substituirà els 16 models diferents que circulen ara i es convertirà en l'únic taxi que rodarà per la Gran Poma. D'aquesta manera, the city segueix els passos d'altres capitals mundials com Londres, que compta també amb un model únic, i es prepara per afrontar un dels canvis més impactants dels últims anys.
Al principi, els nous taxis equiparan un motor de gasolina bastant més petit i fins a un 50% més eficient que tots els que s'utilitzen avui en dia. Encara que l'objectiu final és introduir mecàniques elèctriques sense emissions, 100% netes.
L'alcalde Michael Bloomberg va declarar que el NV200 va a ser "el taxi més segur, còmode i pràctic que haja tingut fins ara la ciutat". NY és la ciutat dels Estats Units amb major nombre de taxis: suma 13.000 en circulació, una flota que transporta cada dia a 600.000 persones i recorre 800 milions de quilòmetres cada any.
La Comissió de Taxis i Limusines (TLC en les seues sigles en anglès), a través d'una votació popular en la qual han participat ciutadans i empreses, ha triat finalment a Nissan com subministrador oficial del servei de taxi durant 10 anys: de 2013-2023 . El motor de gasolina serà un 2.0 de quatre cilindres, clarament més eficient que el V8 dels Ford Crown Victoria, que és el model de taxi més popular d'entre els 16 que circulen actualment.
Encara que no hi ha dades oficials, un motor V8 gasolina pot consumir més de 15 litres cada 100 quilòmetres en ciutat. I tenint en compte els continus embussos i l'estil de conducció agressiu que practiquen els taxistes de NY, dos detalls tan famosos com el color groc dels seus vehicles, la despesa podria arribar tranquilament els 20 litres. El propulsor del NV200 hauria d'atorgar un consum inferior a 10 litres, de manera que la millora en consum i emissions serà notable. Per descomptat, el canvi serà automàtic.
Al principi, els nous taxis equiparan un motor de gasolina bastant més petit i fins a un 50% més eficient que tots els que s'utilitzen avui en dia. Encara que l'objectiu final és introduir mecàniques elèctriques sense emissions, 100% netes.
L'alcalde Michael Bloomberg va declarar que el NV200 va a ser "el taxi més segur, còmode i pràctic que haja tingut fins ara la ciutat". NY és la ciutat dels Estats Units amb major nombre de taxis: suma 13.000 en circulació, una flota que transporta cada dia a 600.000 persones i recorre 800 milions de quilòmetres cada any.
La Comissió de Taxis i Limusines (TLC en les seues sigles en anglès), a través d'una votació popular en la qual han participat ciutadans i empreses, ha triat finalment a Nissan com subministrador oficial del servei de taxi durant 10 anys: de 2013-2023 . El motor de gasolina serà un 2.0 de quatre cilindres, clarament més eficient que el V8 dels Ford Crown Victoria, que és el model de taxi més popular d'entre els 16 que circulen actualment.
Encara que no hi ha dades oficials, un motor V8 gasolina pot consumir més de 15 litres cada 100 quilòmetres en ciutat. I tenint en compte els continus embussos i l'estil de conducció agressiu que practiquen els taxistes de NY, dos detalls tan famosos com el color groc dels seus vehicles, la despesa podria arribar tranquilament els 20 litres. El propulsor del NV200 hauria d'atorgar un consum inferior a 10 litres, de manera que la millora en consum i emissions serà notable. Per descomptat, el canvi serà automàtic.
Com a part de l'acord i de forma paral·lela a l'aparició dels nous taxis, es va a implantar també un programa pilot que assajarà en condicions reals la viabilitat de les futures mecàniques elèctriques. El 2012, Nissan posarà ja en circulació diverses unitats del seu model elèctric Leaf perquè els condueixen taxistes i reporten les seues experiències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada