dimarts, 13 de setembre del 2011

Els professors espanyols treballen més que la mitjana de l'OCDE

Els professors espanyols imparteixen més hores de classe que la mitjana de la resta de l'OCDE encara que les distribueixen en menys dies, segons un informe publicat aquest dimarts per l'Organització de Cooperació de Desenvolupament Econòmic (pdf.).

L'informe, titulat "Mirades sobre l'educació", afirma que a Espanya "els professors han d'impartir 880 hores anuals en el nivell de primària, 101 hores més que la mitjana de l'OCDE".

No obstant això, segons l'informe, "les hores lectives es distribueixen en menys dies que en la mitjana de (els països de) l'OCDE".

I això, explica la nota distribuïda per l'organització per al cas espanyol, "perquè els professors a Espanya ensenyen una mitjana de cinc hores diàries, enfront de la mitjana de l'OCDE de 4,2 hores".


Els alumnes de Primària i Secundària donen més classe que a l'OCDE i la UE

Un professor espanyol imparteix més hores de classe a l'any que la mitjana dels seus col·legues a la Unió Europea i en el conjunt de països de l'Organització per la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE).

El secretari d'estat d'Educació i Formació Professional, Mario Bedera, ha dit, en la presentació d'aquestes dades, que "a la llum d'aquestes dades, el missatge interessat que els professors cobren molt i treballen poc no se sosté de cap manera ".

Els alumnes espanyols de Primària tenen 875 hores de classe al'any, 126 més que la mitjana de l'OCDE i 129 més que la de la UE, els de Secundària, amb 1050 hores, assisteixen a 148 hores de classe més que la mitjana de la OCDE i 153 més que la de la UE.

A Espanya, la mitjana d'alumnes per classe en els centres públics d'Educació Primàries (19,8) és més baixa que a l'OCDE (21,4) i lleugerament inferior que a la Unió Europea (20,0)
.

Narbona: "Augmentar les hores lectives no millorarà l'ensenyament"

L'ambaixadora espanyola davant l'OCDE, Cristina Narbona, ha advertit contra una reducció de la despesa en educació, que redundaria en menor equitat, i ha dubtat que augmentar les hores lectives vaja a millorar la qualitat de l'ensenyament.

Narbona, que presentava a la premsa l'informe anual sobre educació de l'Organització per la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), ha subratllat que "hi ha una correlació" entre la despesa pública en educació i l'equitat social, i que una retallada hauria conseqüències negatives.

En resposta a una pregunta sobre els plans d'algunes autonomies per augmentar les hores lectives, Narbona ha replicat que si del que es tracta és de reduir les places de professors i carregar més als que queden "això no necessàriament es traduirà en més qualitat per a l'educació ".


http://www.rtve.es/noticias/20110913/profesores-espanoles-trabajan-mas-media-ocde/461126.shtml

La Muixeranga