Davant les comunicacions aparegudes a la premsa, llençades pel secretari d'Infraestructures i Transports del Ministeri de Foment Rafael Català, el qual ha assegurat que en alguns casos 'amb baixíssima ocupació i alt cost' potser seria preferible 'un transport en autobús'. La plataforma Salvem El Tren Xàtiva-Alcoi vol manifestar:
·
Estiga
presa una decisió o no al respecte, ens sembla gravíssim i intolerable que
s’estiga insinuant la possibilitat de suprimir la línia de tren Xàtiva-Alcoi.
També lamentable, que després de tants moviments contradictoris del Ministeri
–cal recordar que no fa ni tres mesos que arreglaren el baixador de Cocentaina
i que ara mateix s’està edificant una nova estació a Albaida- s’estiga
plantejant el tancament de la mateixa.
·
Des
dels anys 80 venim patint constantment els atacs contra la línia. Un continu
llançament de globus sonda que no ha fet més que dur la línia a una situació
precària en tots els sentits. És per tant, molt sospitós per a la Plataforma,
que cadascuna de les accions que es produeixen per part del Ministeri i de la
Conselleria respecte a la línia –amb continues contradiccions i estratègies de
distracció- no són més que accions
premeditades per tancar la línia definitivament. No és de rebut deixar
precaritzar una línia de tren, per després utilitzar l’argument de la seua
baixa rendibilitat i així clausurar-la.
·
Rebutgem
de ple les declaracions de Rafael Català, emplaçant-lo a que aclarisca la
situació de la línia, tot i recordant-li que el mateix Ministeri va declarar el
30 de desembre de 2010 aquesta línia com a línia
d’interés general i que fa poc més d’un mes inclogueren la seua millora en
el paquet de infraestructures previstes en el Corredor Mediterrani. A més, té
signat un conveni amb la Generalitat Valenciana de millora i renovació de la
línia que ja s’està executant. També, exigim explicacions de quin criteri ha
seguit el senyor Català per manifestar tal desficaci, tenint en compte que ni econòmicament ni ambientalment parlant, un
autobús on caben 50 persones per viatge és millor que un tren que en condicions
òptimes en pot dur 200 o més, es tracta de la postura contrària als arguments
de la Unió Europea. Amb tot, cal destacar que els estudis realitzats fins el
moment han argumentat que, si es reformara la línia, es triplicaria la
quantitat d’usuaris actuals fins arribar als 300.000 anuals.
·
Volem
fer una crida a la ciutadania de la Costera, la Vall d’Albaida, El Comtat i
l’Alcoià a reivindicar una línia que, si estiguera en perfecte estat de
funcionament, seria el principal eix vertebrador de les nostres comarques. La
plataforma canalitzarà aquestes reivindicacions mitjançant totes les eines que
té al seu abast, sense descartar en cap cas una manifestació a les principals
ciutats per on passa la línia. També esperem que els nostres representants
públics estiguen a l’altura de les circumstàncies per defensar units i amb
determinació allò que interessa al seu territori i als seus conciutadans.
Ja en tenim prou d’atacs en contra de
la supervivència de la línia, estem ja farts de sentir retòrica política mentre
la línia mor per deixadesa premeditada. No desistirem en la defensa del tren i
en que es duguen a terme els compromisos adquirits per
renovar la línia.
VOLEM OBRES DE MILLORA JA!!! VOLEM UN
TREN VIU, DE FUTUR I AMB CONDICIONS!!!
28 de Juny de 2012
PLATAFORMA CIUTADANA
SALVEM EL TREN
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada