Avui, dia 8 de març, és el Dia Internacional de les Dones, que es va commemorar per primera vegada fa exactament cent anys, el 1911.
El 19 de març d'aquell any més d'un milió de manifestants (dones i, també, homes) van sortir al carrer a Alemanya, Àustria, Dinamarca i Suïssa per a reclamar un seguit de drets per a les dones: dret de treball, dret de vot, dret d'educació, dret d'ocupar càrrecs públics.
D'aleshores ençà s'han fet molts progressos en favor de la igualtat home-dona, si bé aquesta igualtat encara no és plena, ni de bon tros. Així ho testimonien les dades publicades aquests últims dies, en ocasió del Dia Internacional de les Dones, que enguany té per lema 'La igualtat d'accés a l'educació, la capacitació i la ciència i la tecnologia: el camí vers el treball decent per a la dona'.
Les desigualtats també persisteixen en l'àmbit educatiu. Ens ho recorda la directora general de la UNESCO, Irina Bokova, en el missatge emès amb motiu del Dia Internacional de les Dones: els països que brinden a nens i a nenes les mateixes oportunitats educatives són minoria (menys del 40%); a l'Àfrica, les desigualtats en l'ensenyament secundari s'han incrementat aquests últims deu anys; les dones representen les dues terceres parts dels vuit-cents milions d'analfabets adults que hi ha al món.
El 19 de març d'aquell any més d'un milió de manifestants (dones i, també, homes) van sortir al carrer a Alemanya, Àustria, Dinamarca i Suïssa per a reclamar un seguit de drets per a les dones: dret de treball, dret de vot, dret d'educació, dret d'ocupar càrrecs públics.
D'aleshores ençà s'han fet molts progressos en favor de la igualtat home-dona, si bé aquesta igualtat encara no és plena, ni de bon tros. Així ho testimonien les dades publicades aquests últims dies, en ocasió del Dia Internacional de les Dones, que enguany té per lema 'La igualtat d'accés a l'educació, la capacitació i la ciència i la tecnologia: el camí vers el treball decent per a la dona'.
Les desigualtats també persisteixen en l'àmbit educatiu. Ens ho recorda la directora general de la UNESCO, Irina Bokova, en el missatge emès amb motiu del Dia Internacional de les Dones: els països que brinden a nens i a nenes les mateixes oportunitats educatives són minoria (menys del 40%); a l'Àfrica, les desigualtats en l'ensenyament secundari s'han incrementat aquests últims deu anys; les dones representen les dues terceres parts dels vuit-cents milions d'analfabets adults que hi ha al món.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada